11 April 2011

hari yg suka ria tanpa duka

ari nie aku balik umah kak aku...hati sgt2 seronok coz dapat jumpa anak buah yang aku rindu sgt2...hehehehe...korang jgn jeles..n pda sape2 yg xde anak buah,jgn sedih2 anggp jew anak buah aku mcm anak buah  korang jgk...aku x kisah...(aiman...ko kisah x?

pgi tadi akak aku dtg amik @ jemput...acece bjet aku nie puteri je kan...x kisah lew aslkan dapat blik.mula2 jumpa anak buah aku yg tgh tggu aku dalam keta tu...diorg pndang jew..yang sulong (muhaimin) pandang sambil senyum2 kambing ,yg kedua plk (madihah) malu2 jew...siap tutup muka lgi.. hmmmmmm yg ketiga nie (muzdalifah)  seperti biasa...mcm tkut jew tgk aku...pdhl jap lgi atas riba ku jgk dia nk landing..

 along(muhaimin)- 5 thun

 angah(madihah)-3 thun

acu(muzdalifah)-2 thun


lepas akak dtg jemput kitorg g sarapan dulu kt kedai mamak.akak ku cakap dia lapar...so aku follow jew..(yes2 aku taw mesti dia yg belanja...jimat2)....so aku bedal roti canai telur 2 biji..hehehhe..bapak kuat makan gile...coz badan dh mcm tong!!!! OMG..akak aku pn bedal 2 bji roti canai tp yg biase jew...anak2 dia plk taste leb ih ckit...si along tu bedal nasi ayam n si angah tu bedal maggi goreng..so sarapan kami utk pgi td lebih kurang RM26  jgk lew...:). x kisah bukan aku bayar..kahkahkah  (smbil ketawa mcm puaka)

tapi yang aku x boleh blah bila tgk muka aku yg mcm mayat hidup...ye la...tanpa sebarang make up n secalit bedak pn..aku g makan kt kedai mamak tu...nasib baik xde orang ramai ..n yg penting xde cowok2 ganteng..klu x jatuh saham..!!!! 

hahahaha..muka mcm x mndi pgi jew...
(nie muka x cukup tido...smlm tido kul 4 pgi)

bila tgk muka mcm orang x mndi jew pn...aku pn amik inisiatif utk cover muka tu terutamanya mata tu dgn penciptaan yg menipu lgi memperdayakan...(^_^)

hehe...kan dh cover kan mata tu.
.muka pun xde la nmpk kusam lgi masam

x pun..pkai yg nie...sure orang x dpt tgk muka ko


kalau pkai yg nie comel ckit kan.!!! muahhh

hehehe...tu la inisiatif yg aku ambil...tp yg muka mickey dgn hmmmmm ape tu erk???? x taw nk sebut ape yg pasti buka doreamon kan..hehehehe...yg tu mmg aku x pkai lew g mkn kt kedai mamak tu..hehehe..klu aku pkai sure ramai je kedai mamak tu...silp ari bulan tokey kedai tu offer jwtn kosong kt aku..

lepas mkn kitorg blik umh lew...tgh hri akak ku ckp nk kuar g kenduri plk..adei....nape la x cakap awl2 kan..klau x aku bedal separuh jew roti canai tu td...hmmmm...perut2 tlg lew kosongkan kembli ruang2 tu..aku nk mkn knduri lgi nie...semntra nk smpai umah tu..rjin plk aku snap pic anak2 buah aku dlm keta!!!!



  

lepas sampai umah n tggu time jew nk g knduri...aku amik kesempatan tu landing kjp..tp x tido pn...landing smbil tgk astro...cite..raja lawak yg x lawak langsung...!!!! dammnnnn amik ko..serius aku x rasa lawak lgsung coz sepanjg aku tgk tu..aku x ketawa lgsung...klu aku ketawa pn bukan sbb raja lawak tapi sbb anak2 buah aku yg wt lawak..si comel muzdalifah asyik pggil nama aku jew...(ayang...ayang...= alang lew). n aku setidak-tidakny menyahut n lyn dia lgi bgus dripada lyn rja lawk tu..

tibe2 akak aku cakap kt anak2 dia...'cepat2 sape nk ikut ibu g mndi cepat'' si along tu laju jew lari msuk bilik air..yg adik2 dia dua org lgi tu berbaris kt luar...lucu jgk tgk diorg tu..siap nangis lgi smbil ketuk2 pintu bilik air tu..aku plk amik turn last skali nk mndi..bru xde sape2 gngu..hehehhee..(^_^)

si kecik yg minta aku make up ..adeiii
mengalahkan aku plk..:P

si kakak pn sama tp dia nie simple je dri adik

n aku yg nth pe2

kenduri tu dekat jew..kt dewan ape erk..lupa plk aku namany..yg tu x kisah lew..yg best coz mkn free lgi...jimat btl aku ari tu..siap mkn ais krim percuma.tp aku x mkn pn aiskrim tu..just bg kt anak buah...perut msh kenyang..so x leh nk mkn lebih2..mjlis dia sgt simple..pengantin yg simple,dewan yg simple..sesi potong kek yg simple..aku rasa mcm smbut bday adik2 akukt kg jew mjlis tu..hehehhe (korang blh bygkn x??? tp tu la aku rasa mjlis yg disarankan...jmput ahli klurga terdekt n tunaikan ape yg wajib jew..tht;s all. klu aku nnt wt mjlis mcm tu pn aku x kisah...xde la membazir...

aku x lama pn blik umh akak.kul 10 mlm td...abg ipar n akak aku hntr blik kolej...hmmm...b4 hntr aku,kitorg g mkn dulu kat luar...menu = masi putih,tomym campur, n kailan ikan masin = alhamdulillah kenyang!!!!
n utk ari nie duit aku x kuar sesen pn..hehehehhe..sgt2 suke klu tiap2 hri mcm nie n yes aku taw hnya boleh berangan...tp slalu jgk aku dgr org ckp:

 ' TGGU ANG KAHWIN LA, SURUH LAKI ANG BELANJA TIAP2 HARI'

hmmmm... klu khwn msti la mask utk suami..mau pokai laki aku klu tiap2 hri mkn kedai...silap hri bulan aku dgn rela hti sruh jew diak khwn dgn anak mkcik kedai or minah endon tu...(^_^)....sepangjang perjalanan aku blik td...anak2 buah aku...menghafal ape yg diorg bljr kt tahfiz tu..madihah pling excited..bila abah diorg sebut jew hadis 1...terus kuar hadia serta mksudny skali..:)..wow...bangga aku ade anak buah mcm tu..pda usi muda...siap boleh hafal hadis n surah2 terutamanya Yaasin..madihah wlpun usi bru 3 tahun n ckp pn x bpe nk fasih lgi...tp stiill bl hafl...aku kagumm...aku kagummm..n along tu x pyh bg taw lew...usia 5 thun lju je dia sebut...n si kecik tu plk usia 2 tahun, bru bljr bc doa mkn..n dia pn ikut akak n abg dia g tahfiz..hmmm...ank2 aku nnt mcm mna erk (jgn mggtl la minah oiiii...bljr hbis dulu k)



.tht's all 4 today...best...best...best....aku suka sgt hari nie!!!



p/s:tq 4 reading..!!!!

2 comments:

  1. jeles!
    nak akak jugak..suruh mak aku lahirkan boleh tak? hik hik hik.... tahniah sbb tak kua duit. comel anak buah hang.! cam aku kan? tau dah, thanks sbb memuji...heheh

    ReplyDelete
  2. hahahaha...tolong2..ade jgk org cm nie erk...adeuuuuuuuu....(^_^)

    ReplyDelete