20 April 2011

demam

dah 3 ari aku demam..msa ari first tu memang x larat sangat.tapi tetap gagahkan diri.hari kedua baru makan ubat. (xde ubt nk mkn msa ari first). lepas mkn ubt jew...badan dh rsa cm nk siihat.so happy la aku.bukan main lgi..hehehe.tup tup.demam plk. msa mandi menggigil aku.teringat msa kecik-kecik dulu, klu demam mesti mak aku mandikan dengan air daun. aku pun x taw daun apa yg mak aku gunakan. lagipun kecik-kecik aku nie memang mudah kena penyakit.so skrg nie x lgi..cuma demam nie ja

so malam nie aku rsa cm nk tido jew.badan rsa lemah,sengal2 badan, shahin ajak study kt bilik mtm pun terpksa batalkan.memang x larat la sahabatku.mintk maaf. sambil taip nie pun tangan terketar-ketar je. seperti biasa klu demam kita mesti rsa sakt tekak,sejuk or pnas(depend pd org tu), n kurang selera makan.yg pling utama mmg mls nk wt pepn sebabnya xde rsa feeling n bersemngt lgsung...

so,sama2 lah kita bykkn minum air k(wlpun aku sendiri terkial-kial nk telan air pun)
cepat2 dapatkn rawatan
makan ubt jgn x mkn
n jga2 la jgn bg demam..

sekian (aku bukan doktor or pembntu kesihatan) tapi aku insan yg x ingin melihat insan lain demam mcm aku..(^__^)





2 comments:

  1. memang betul pu. bile demam jek rse nak rehat je 24 jam.. na wat gano, ssh la demam nie.. harap ko cpt sembuh n blh blaja dengan baik... =)

    ReplyDelete