19 April 2011

kalau aku bukan pelajar???

aku rasa..kalau aku bukan pelajar,mesti aku jadi pekerja... pekerja apa??? pekerja kilang. korang ingt senang nk dapat keja yg bguih2 kalau setakat ada STPM ja??? tp x boleh cakap mcm tu jgk...kawan aku pun ada yg kja bguih2 walaupun ada STPM ja...contoh- depa kja kerani,manager (nie sbb bpk dia tokey), n so on..hahaha. nth la..aku dh lupa..lagipun ramai kawan2 aku dh lma x jumpa.so aku dh lupa..bukan lupakan diorg tp lupakan pekerjaan diorg tu.tp x semua yg bernasib baik mcm diorg tu..:(


dulu lepas SPM, kan cuti lama bonar msa tu..aku p la cari kje. pekerjaan yg semestinya aku cari adalah kerja kilang.hehehe..kerja apa lgi yg layak utk aku nie??? cuba cakap keja pa??? kalau x kerja kilang...nuuuuuu haaaa kerja kt ladang getah jdi penoreh,x pun jadi kerja kt ladng kelapa sawit jdi pengutip buah qelai.hahahaha..tu ja yg mampu kot utk aku..masa kerja kilang tu memang best.dapat bos yg hensem, baik hti,belanja aku makan, n memang comel la bos tu walaupun dh beristeri n beranak 2 orang..tp dedikasi dia sebagai bos sangat membuatkan hti aku nie teruja( penampaq nak???)


tapi,kalau aku x kerja semua tu???? agak2 apa yg aku wt??? hmmmmmm agak2 aku la..mesti aku kerja dok umah n masak utk family aku.sambil2 tu tolong mak aku wt ubat. kalau lebih advance lgi...tolong jdi driver utk mak aku p mengurut..(klu blik kg tu la kje aku). tapi aku x kisah,best pa..boleh kenai ramai orang..sebab tu orang kampung aku,kampung jiran,kampung sana kampung sini semua kenai aku( ececehhhh belagak plk ang nooo). xde la..semua tu hal biase.klu kita selalu bertgur sapa dgn orang mesti la orang suka.kan..kan..kan..


kalau aku x jdi driver or suri rumah la..aku kja pa lgi erk...aku rasa la..aku kerja tido la kot..pastu besarkan badan yg memang membesar nie..hehehehe..(^_^). lepas tu plk tadah la telinga yg x capang nie kt mak sambil mendengar bebelan mnja mak kt aku..hehehehe..(aku tido siang kt umh pn mak aku membebel). so sebab tu jgk kot aku mcm x kisah bila x tido siang wlpun mta nie dh thp cipan nk terpejam. klu arwah ayah plk...klu bngun lewat jew pgi2 sure bunyi bebelan selama seminggu...n bila da keslhn jew..mesti perkra tu berbangkit. tapi bak kata orang..bebelan mnja tu bukan mknanya membenci...tapi itu tandanya mereka sayang kt kita...:)


x kisah la klu aku bukan pelajar,bukan pekerja kilang,bukan penoreh bukan pengutip buah or bukan driver mak aku...aslkan biarlah aku nie jdi orang yg berguna utk mak n arwah ayah aku..berguna utk fmily aku...n berguna utk msyrkt aku...belajar utk menjmn khdupn yg lebih baik..tp mak n ayh aku bukn orang yg terpeljr tapi still boleh besarkan aku n adik beradik aku dengan baik.so kalau aku bukan pelajar,sekurang-kurangny biarlah aku jdi orang yg sentiasa mengingati semua kepayahan n keperitan mak n arwah ayh besarkan aku..:)

No comments:

Post a Comment