08 March 2011

sedih or kesal???

hi semua...setelah aku berehat beberapa hri..ari nie aku nak berkongsi lgi dgn korang pasal result test bru2 nie...sungguh-sungguh mengecewakan....huhu..:(...x ada lgsung yg perlu dibanggakan.so aku x fhm perasaan ni...apa yg aku patut rsa sebnrnya...kecewa,sedih or kesal dgn apa yg aku dapat....tapi itu mungkin rezeki....bak kata orang...apa yg kita usahakan itu la yg kita dapat..

.hmmm...mungkin btl tapi mungkin juga salah..memang ada subjek tu aku pndang ringan jew...dan ade jgk yg aku fokus...tp bila time dpt result...yg aku fokus tu jauh menyimpang n yg aku pndang ringan tu bersimpang-simpang...:((..bila dapat macam nie...aku x pernah tunjukkan rasa aku sedih pada kawan2 aku...aku ketawa...aku senyum jew...tapi mungkinkah diorang sedar bhwa dalam hatiku sebenarnya sedang menangis teresak-esak..btpa aku gagahkan kaki untuk melangkah...betapa aku kuatkan hti untuk berdepan dengan pengajar2 yg byk korbnkan masa n tenaga untk melihat kami berjya...




aku mungkin tersenyum...aku mungkin ketawa...n aku mungkin bergembira sepanjang masa...tapi tahukah korang aku sebenarnya sgt lemah utk melalui semua tu...hanya aku tahu hatiku...hanya aku tahu perasaan aku..x siapa pn aku tunjukkn isi hatiku...termasuk kawan sebilikku...termasuk kawan seasramaku...termasuk kawan seperjuanganku..

.tapi..atas kekuatan cinta Illahi, atas kekuatan cinta bondaku...atas kekuatan cinta keluargaku...aku gagahkan diri untk bngun n melawan semua perasaan yg meruntuhkan semangat aku...aku bayangkan wajah bondaku...aku bygkn wjh arwah ayhandaku..n aku bygkn kepyahan mereka membesarkanku..atas kekuatan itu aku bangun n mengukir senyuman untuk semua orang dan menyembunyikan perasaan aku yg sebenarnya...



p/s:terima kasih kepada rakan2 yg menyokong aku selama nie..korang jga sumber kekuatan aku!!

3 comments:

  1. gagal sekali bukan bererti gagal selamanya..kalau arini kita jatuh...esok kita kene bangkit dan buktikan yang kita juga boleh berjaya seperti org lain..gud luck in ur life.....xmo sedih2 noh... :)

    ReplyDelete
  2. berusaha selagi mampu. kami paham perasaan kamu, cuma tak tahu cara terbaik utk memujuk hatimu. kamu bukannya tak tahu, cuma malas saja. lepas nie, rajin2 kan diri kamu. jgn pndg ringan mana2 subjek. kehidupan dunia nie makin lama, makin susah. kita kena usaha sungguh3x klu nak berjaya. anyway, all the best! kejayaan mu ada di situ, hulurkan tgn dan gapai saja. =)

    ReplyDelete
  3. thanks nieza n shahin....:)..insyallah akan wt yg terbaik utk next time

    ReplyDelete