17 January 2011

masam manis masin

masam-hmmmm aku x suka masam.kalau makan atau minum benda yang masam mesti muka akan kerut seribu.hodoh gila...ada korg perasan muka korg masa tu????klu sapa2 yg prihtin akan kecantikan dan kecomelan wajah dia...mesti perasan punya...hahaha.tapi kdg2 masam nie sedap jgk...(sape x taw angkt tngn,aku nk bg taw)..cthny,kalau makn pelam(mgga) tambh plk ada kuah rojak x pn org kg aku pggil cabai belacan...fuhhhhh terangkt beb...makcik lalu belakang pn x pndg...siap x perasan lgi..hehehe..menitik air liur tup tap...tup tap...pastu plk kakcik2 kta yg sdg mngandung...hmmm..mesti cri bnda2 masam punya..sbg cnth buah pelam tdi la...bby dlm perut tu meronta-ronta g sruh Si Mak tu cicah cabai belacan tu...(Si Baby,bek ang dok diam2 dlm perut jgn nk melebih-lebih).satu lgi,klu korg msk gulai ataupn asam pedas..mst letak jgk kan asam..buknkh asam tu masam...so kirany,masam nie pelengkap rsa utk kelazatan mknn jgk laaa..hmmm...silap hri buln..sekampung bau asam pedas korg yg menyiurkan tu..hehehe


manis-kalau ckp pasal manis nie...byk ckit la cabang dia coz manis nie byk mknany..
MANIS=1)raut wajah yg sdp je pndang..(mcm aku kot)...:P.mkcik2 suka ar klu dpt menantu mcm nie
2)suatu rsa yg membahagiakn
3)kenangan yg korg x leh lupa...(kenangan manis-asalkn ada perkataan manis)
4)sejenis penyakit (kencing manis)-air kencing x  manis k
5)satu upacara bagi agama hindu-diorg akan bg MANISan sbg tnda restu....hahahaha
kan aku dh ckp...manis nie mcm2 makna,so x pyh la aku nk tulis pnjg2 kt sini coz aku dh senaraikn kt atas tu..hehe..mudah kje aku..(^_6)


masin-yg nie aku ckup2 x suka...sbb bila sebut je pasal masin,,mesti x best...tmbh2 kalau makcik2 yg ada penyakit darah tinggi tu...sure trauma dgr perkataan masin nie...x pn,cuba korg letak garam byk2 msa korg masak,bertahun dgr Si Mak membebel..oh,,tolong hentikan semua ni Si Mak,bernanah dgr..tp sbb masin jgk SiMak kena makn ubat lebih kurg 10 thun.cian kan...ini semua kerja masin...kenapa ang wt mcm nie masin...????..hmmm...lgi satu..klu sebut pasal masin...sama ada korg perasan atau x,air peluh korg sebenarny masin..hehehe...(mual jgk tekak aku nie) buktinya-aku dh rs wktu sek dulu2...hahahaa...tp x semuany x baik tntg masin nie...klu korg ltk garam secukup rsa dlm mknn xde la terlebih masinny tu....sdp lgi ada lew...korg sggup mkn mknn xde rsa...TAWAR...silap ari bulan...suami pn slalu je meeting kt kedai indon simpang jalan tu..(hny utk sapa2 yg dh bersuami k) msa tu mula la nk letak pati rose kt mata korg...budget menangis air mta darah la...kakakakaka...
tu aku dh ckp pasal masam manis dam masin...semua tu ada kepentingn dan kebaikan masing2...so,korg pk lew sendri..(mf nabil,pinjm jap trademark ko)..kadang2..kta boleh dgr jgk bila mkcik2,atuk2 atau sape2 la yg ckp tntg nie...tp yg aku pelik,,,xda plk perkataan manis yg aku dgr.mgkin ada reason sendri tntg hal ni..mls nk pk knapa...hehe.korg pernh dgr x ayat mcm nie:

'AKU DH KENAL ASAM GARAM KEHIDUPAN NI'
asam= masam
garam= masin
xde manis kan?????

DAN  

'AKU MAKAN DULU GARAM DARI ANG,SO X PYH LA NK AJAQ AKU'
seperti biasa garam= masin.
ttp xde jgk perkataan manis..



p/s:tq sdi bc entry nie...muahhhh

4 comments:

  1. ubah suai sikit jer jadi la manis.. perlu usaha..

    ReplyDelete
  2. banyak betul perisa...klu takde manis, tak lengkaplah hidupku. cuba bygkan minum nescafe tnpe gula?? eyukkks! boleh ter....hehe
    anyway, truskan usaha!

    ReplyDelete
  3. ye..tp jgn berlebihn yer cik aleyamaira...tkut t kencing manis plk

    ReplyDelete