20 January 2011

epilog cinta

hi korang...kali ni aku nk cerita tntg epilog cinta..d sebabkan aku bukn budak sastera...so mintk maaf la klu tjuk aku x sesuai dgn apa yg aku nak ceritakn ni..(mf yer cikgu BM)
kat sini aku just nk bg taw yg cinta ni sebenarny ia dtg dan pergi...hari ni dia dtg...esok lusa dia pergi...mgkin x mudah dia dtg dan x mudah jgk dia pergi...tp bak kata org..CINTA ni rapuh...betoi ka???
rapuh mcm mna tu ye???..aku rsa...cinta akan jdi kenyal n x mudah patah klu masing2 perthnkn nilai CINTA tu dgn segunung kejujuran dan di tambh sebukit kesetiaan.(berbukit-bukit pn blh)
tp x semua yg beruntung,kdg2 sekuat mna pn kita perthnkn,akhirny terpaksa lepaskn
macam cite aku nk smpaikn:


mula2 tu...masuk dulu rumah percintaan..masa ni i lap u..u lap me 
bak kata org...mndi x basah...mkn x kenyang..



hati tu bak kata org lgi...berbunga je...x pernh gugur..dh mcm musim bunga pn ada jgk
nk tunjuk bukti cinta ala2 macho...keluarlah ayt mcm nie:
operate lah dada tanyalah hti..



masa ni klu mak mrh mesti luah kt si buah hti..ye la..sbb msa tu kita pk
 dia yg syg kita...syg sgt2..yg blh taw dia syg sb 
dia tulis nma kita dgn nma dia ats pasir msa p pntai...(semua org buat mcm tu)



lepas blik dri pantai...kta ltk gmbr kita dgn dia ats meja study..
klu blh nk gntung je seluruh rumah..budget mcm sweet gila la...
tp takut Si Mak membebel plk.



bila dia x cl atau x bls msj...kita mula rindu...n ms tu kdg2 da jgk pk bukn2..
x pn klu kita terpaksa pisah dgn dia sbb kehendak hidup.
masa tu tdo pn dh x lena..mkn pn x lalu..miss him
Si Mak mula bimbang tgk Si Anak yg mcm mti laki



bila dh byk hri Si Dia x cntct...tibe2 kita dpt surt..x pn msj yg tulis mcm d atas..!!!
tp klu bc btl2..ada dua mkna..
1)Si Dia dlm kesedihn-mgkin sdg kira msa yg tinggl di dunia
2)Si Dia dlm kegembiraan-budget x nk bg taw dia curg,so guna ayt yg nk bg taw 
kononny dia mghrgai kita.



Kita mula la memahami  mkna tersirat dri msj yg di hntr Si Dia..msa ni..kita mula ter'pk' blik
antara kita dgn Si Dia..perasaan CINTA mula kita kikis ckit demi ckit
(abaikn apa yg x sptutny di lihat dlm pic ni)




masa tu..i lap u..u lap me..dh xde..tp kesan CINTA tu selaluny kita yg 
akan lebih merasai bila kita dh berpisah
Si Dia????....?????



kita mula la layan lgu Si Shahir nie..x kisah dia hnsem ke x..tp kita rs lgu nie mcm cite 
tntg kita je..Si Mak pn asyik membebel sbb kita slalu ulang lgu ni 100x sehari.
(ni aku msukkn 2 je..x msukkn 100..kang pecah plk lppy aku)



so...nie la yg aku nk cite....dh hbis.....jom lyn cite korea...huhu
-THE END-



p/s: TQ  kepada yg sudi membca..(^_^)

5 comments:

  1. nape perlu ada cikgu bm ni...x puas hati

    ReplyDelete
  2. nice!! first class... keep it up!
    tak leh tahan part lagu tuh...
    dan part abaikan pape yg tak sepatutnya...hehehe.
    kreatif, shiema..=)

    ReplyDelete
  3. sue:ye la sbb ayt dlm BM...tungging langgang
    aleyamaira:tq yerrr

    ReplyDelete
  4. ak dah alaminya..dan xnak alaminya lg..
    terus nk kahwin r.. xnka bercinta2...
    sakit jer bile tringatkan..

    ReplyDelete
  5. eyza chan:ye kew...sabar ye....mgkin kita sama kot..berkongsi cite dri pengalmn..:)

    ReplyDelete