14 January 2011

al-kisah tentang umo

aku nk cite kt korg semua pasal aku....hehehe..maksudny kt cni,msa aku umo sedemikian apa yg pengalamn,perkara,kejadian yg baik atau buruk yg aku x boleh lupakan....(^_^)(~-~)

1 tahun = aku x taw pe yg berlaku,seperti biasa aku rsa korg pn x taw.hahaha...nk taw kna tny mak korg la kan...hmmm..berdasarkan penyelidikan dan temuramah bersama Si Mak,maka aku mndpt beberapa maklumat..aku wktu nie asyik menangis jew...kta org kedah *qeyau kuat*...x reti dok diam lgsung...Si Mak mngulas lgi..klu ikut hti...nk picit hidung biaq mti...bru le diam...(tq mak coz x melakukan sedemikian..)heheh

2 tahun = hmmm...ms ni ikut kata Si Mak aku dh kurang qeyau...bru lew blh dok senang ckit.(cian mak...mnyusahkn btl lew ak nie)..dh pndai jalan..n berlari..tp aku kecik2 dulu x minum susu...aku makan milo...bukn air milo taw...MILO original..last2,Si Mak kata,ada mak saudra aku buat cite pasal milo...aku dgr trus x makan dh milo....tp skrg aku minum air milo plk.hehe

3 tahun = aku x i ngt apa yg berlaku.tp yg aku taw...kecik2 dulu aku slalu skit...klu demam jew makan msa berhari-hri,berminggu-minggu nk baik..tmbh lgi kos ubt...ish2...cian lgi kt mak n ayah aku

4 tahun = aku dh pndai bc...hehehe.tu kata Si  Mak la...aku x taw btoi ka x...tiap kali aku jumpa newpaper yg di buang je,mst aku amk n bc..wlpn ms tu aku rsa mgkin aku hny pndai bc ayat2 yg pendek...contoh...SAYA,AKU....cm tu je kot.

5 tahun = hmmm....excited nk p tadika..awai2 g aku dh bngun.siap tlg kjutkn mak lgi...awai kot aku bngun,6 pgi tu...kira awai la...tgk la msa tu umo bru 5 thun k...p sek aku x suka ank cikgu tu....kedekut + sombg...huh...x kisah...zaman budak2 mmg cm tu.

6 tahun = dh x mau p tadika.hehhee...kna mrh jgk dgn ayah tp akhirny Si Ayah terpaksa akur kehendak ankny yg sengal nie.

7 tahun = yeye...msa sekolah.aku dulu mmg suka sgt2..pukul 6.30 pgi...aku dh siap dgn bju bru..msa mula2 bli bju bru...bukn main lgi aku riak,..tiap kli org mai umah aku...mst aku tunjuk bju sek bru..hahaha...mlu plk bila aku ingt..n tiap kli diorg berckp psl nie.hmmm...drjah 1 aku jdi penolong...klu x,aku yg jdi ketua...tp msa cikgu tu msuk...dia sruh ja aku ucap...msa tu hmmm...pekak n badak g...mna la aku taw dia sruh ucap selamat pgi rupany...bila aku diam je...cikgu tu sruh kwn sebelah aku yg ucap...so dia la jdi ketua kelas aku...huh...(x puas hti)

8 tahun = haha...masa nie cikgu lantik aku jdi ketua kelas..sbb aku exam dpt no 2 msa drjah 1 dulu...kira ok la jgk...huhu..riak mula mnguasai dri..(astaqfirullah)..msa ni aku mula jdi perhatian cikgu coz aku slalu selesaikn soaln yg cikgu bg...so mudah aku utk berdamping dgn cikgu...senang ckit kja aku..

9 tahun = msa nie kna sek sebelah petang...aduhhh...x sukany aku...sebelah pgi ada kelas KAFA...msa ni Si Ayah dah x hntq p sek.kna kayuh basikl sendri...jauh ooooo klu nk taw umah aku dgn sek...pkul 6 pgi aku dh kuar..sampai sek kul 6.45 atau 7 pgi..tp msa tu rmai yg berbasikl g sek...so xde la rsa sunyi..

10 tahun = still kna berbasikl g sek..msa ni pgkt dh naik...jdi pengawas...hehehe.seronoknya....blh buli org...(dh naik tanduk merah)..tp aku mmg garang...garang sungguh...klu cikgu sruh je jga kelas msa cikgu meeting...hmmm...mmg diam arrr kelas...coz aku akan jerit sruh diorg diam...ganas btoi aku..

hmmm....tu serba ckit tntg aku...rest jap...entry lain kita smbung k...nk patah tangan aku menaip..nk kna cri S/U nie bntu aku...hahahaha...
p/s: tq pda yg sdi bc entry nie

2 comments: